ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

چگونه املت قارچ تهیه کنیم؟

املت قارچ از اون دسته صبحانه‌های محبوب و خوشمزه در سراسر دنیاس. امروز می‌خوایم طرز تهیه املتی رو به شما آموزش بدیم که با مواد مغذی مثل قارچ و اسفناج تهیه شد‌ه‌ و به همین دلیل فیبر بسیار بالایی هم داره. این املت خوشمزه در کنار پروتئین موجود در تخم مرغ، انرژی بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کنه. اسفناج دارای آهن هم هست که برای تامین انرژی الزامیه. تو این املت از پنیر فتا هم استفاده شده. پنیر یه منبع سالم از پروتئین و چربی‌های سالمه که کمک می‌کنه به مدت بیشتری سیر بمونید.

  ادامه مطلب ...

چند نکته مهم در مورد غلات کامل را بدانید

هزاران سال است غلات بخشی از رژیم غذایی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. منتها طرفداران بسیاری از رژیم‌های غذایی مدرن مانند پالئو مدعی‌اند که خوردن غلات ممکن است برای سلامت‌ انسان مضر باشد. در حالی‌ که مصرف بیش‌از‌حد غلات تصفیه‌شده با بروز مشکلاتی مانند چاقی و التهابات در ارتباط است، داستان غلات کامل متفاوت است. در این مطلب با ۹ خاصیت این غلات برای سلامتی و برخی از انواع آنها آشنا بشوید.  ادامه مطلب ...

آیا تخم مرغ کلسترول را بالا می برد؟

گاهی کلسترول توسط برخی افراد اشتباه در نظر گرفته می شود، برخی از مردم به اشتباه به لیپوپروتئین (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL، لیپوپروتئین “خوب” و LDL یا لیپوپروتئین با چگالی پایین، لیپوپروتئین “بد”  می گویند؛ اگرچه که هر دو این واژه ها بستگی به موقیت بدنی فرد دارد). در ادامه به توضیح دقیق موارد مرتبط خواهیم پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

چطوری بفهمیمی کمبود ویتامین ب6 داریم؟

می‌توان پیریدوکسین را علاوه بر اینکه از طریق خوراکی‌ها و مواد غذایی به بدن می‌رسانیم، از طریق مصرف مکمل‌هایی که در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند نیز به بدن برسانیم.
البته تشخیص نیاز مصرف مکمل و دوز مناسب به عهده پزشک است و نباید خودسرانه در این زمینه اقدامی کرد.
این ویتامین محلول در آب، که برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها لازم و ضروری است، وظایف متعددی را به همراه دارد. در ادامه متن به آنها به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...