ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

در مورد مونو تست بیشتر بدانید

مونو تست (Monotest)، آزمایش خونی که به جستجوی آنتی بادی‌هایی می‌پردازد که نشان‌دهنده عفونت هستند، عفونتی که معمولا توسط ویروس اپشتین بار ایجاد می‌شود. این ویروس خیلی خطرناک نیست، ولی گاهی می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد و در کودکان جدی شود.

ادامه مطلب ...

5 راه دور ماندن از کرونا

    در حال حاضر واکسن بخصوصی برای بیماری کرونا ۲۰۱۹ وجود ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری، جلوگیری از قرارگیری در معرض ویروس است.

      ادامه مطلب ...

    زخم بستر چگونه درمان می شود؟

    زخم بستر (bed sore) به آسیب بافت بدن (شامل پوست٬ درم٬ اپیدرم و ماهیچه) در اثر ایجاد فشار درازمدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته می‌شود. زخم بستر اغلب در بخش‌های استخوانی بدن ایجاد می‌شود زیرا در این قسمت‌ها فشار بیشتری بر پوست وارد می‌شود و چربی کمتری برای محافظت از این ناحیه وجود دارد. این زخم ها اگر زود به آنها رسیدگی شود قابل درمان هستند اما اگر درمان نشوند می توانند منجر به سلولیت، عفونت استخوان ها و مفاصل و سپسیس شوند. در آمریکا شیوع زخم بستر در بخش مراقبت ویژه بیمارستان بین 16 تا 20% گزارش شده است.

      ادامه مطلب ...

    روند بهبود کرونا چگونه است؟

    در ابتدا ممکن است فکر کنید که یک سرماخوردگی است. ممکن است همینطور هم باشد، اما ویروس کرونا تشدید می شود. اینها چیزهایی است که لازم است در مورد این ویروس بدانید:

      ادامه مطلب ...

    کنسرو لوبیا چیتی مفید است یا مضر؟

    کنسرو لوبیا چیتی با قارچ یکی از لذیذترین کنسروها میباشد که با ترکیب لوبیا و قارچ طعم فوق العاده ای را ایجاد میکند لوبیا چیتی با توجه ترکیبات آن دارای پروتئین مناسبی مخصوصا برای ورزشکاران میباشد. لوبیا چیتی نوعی از لوبیاست که نام آن یعنی (PINTO BEAN) که به معنای نقاشی شده است ریشه ای اسپانیایی دارد. این لوبیا سرشار از مواد مهم غذایی از جمله :آهن ، ویتامین، فیبر و پروتئین است و همین عامل مهمی در قابل توجه بودن خواص آن میباشد. لوبیا چیتی طرفداران زیادی دارد و این تنها به خاطر طعم و مزه آن نیست بلکه منبع غنی پروتئین و فیبر هستند و چربی کمی دارند.در این بخش به فواید آن میپردازیم.

     
    ادامه مطلب ...