ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

چه کارهایی می توان برای جوان ماندن انجام داد؟

هفت ساعت خواب در طول شبانه روز و داشتن یک رژیم غذایی سالم تأثیری شگرف در جوان ماندن ما ایفا می کند


  ادامه مطلب ...

چطوری سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

سیستم ایمنی سپری مقاوم در برابر انواع عفونت و عوامل بیماری‌زاست. با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس مطالعات مختلف، تقویت این سیستم می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هم موثر باشد.

زمانی که یک عامل بیماری‌زا وارد بدن می‌شود، سیستم ایمنی تمام توان خود را برای دفع آن به کار می‌گیرد و به گفته متخصصان، سیستم ایمنی از ارگان‌های مختلف بدن حمایت کرده و به این ترتیب مواد مضر را از طریق سیستم‌های تنفس، گردش خون، کلیه‌ها، روده و پوست از بدن خارج می‌کند.

برخی عوامل مانند سن، ژنتیک، عوامل محیطی و سابقه بیماری در عملکرد سیستم ایمنی موثر هستند، اما از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل در تقویت این سیستم ضروری، سبک زندگی است که شامل سبک رفتاری و تغذیه‌ای می‌شود.

  ادامه مطلب ...

چرا نوزادان گریه می کنند؟

برای متوقف کردن گریه نوزادتان برایش آواز بخوانید و یا او را به محیط خارج از خانه ببرید همچنین ماساژ دادن کودک هم می تواند به آرام شدنش کمک کند

  ادامه مطلب ...

ورزش روزانه روی مغز چه تاثیراتی دارد؟

ورزش می تواند بیماریهایی را که به مغز انسان مربوط می شود تا حدی کاهش دهد. پژوهش های جدید نشان می دهند ورزش می تواند علائم مشکلاتی مانند میگرن و دوبینی را که منشاء مغزی دارند تا حدی کاهش دهد.

همین مطالعات نشان می دهند انجام ورزش هایی مانند بدمینتون و اسکی که هنگام انجام آنها مغز باید در کسری از ثانیه تصمیم بگیرد، می تواند روی عملکرد کلی مغز تأثیر مثبتی بگذارد. درحقیقت با محاسبه عکس العمل های بیشتر هنگام ورزش، مغز نیز به فعالیت و واکنش وادار می شود.

براساس مطالعات انجام شده انجام فعالیهای ورزشی سبب تقویت تفکر، پیشگیری از افسردگی، افزایش انرژی،افزایش حافظه، افزایش انعطاف پذیری در برابر تنش و جلوگیری از تحلیل کارایی شناختی می شود.  ادامه مطلب ...

چرا بچه ها پرخوری میکنن؟

پرخوری در کودکان اغلب با پا به سن رشد گذاشتن آنها آغاز می‌شود. این موضوع می‌تواند با هوس‌های غذایی همراه باشد. اما دلایل متعددی برای این اختلال وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

 
ادامه مطلب ...