ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

چطوری احساسات دیگران را تایید کنیم؟

شاید با توجه به موقعیت، میزان عصبانیت او برای شما عجیب به نظر برسد. با وجود این، باز هم می‌توانید با بیان اینکه احساسش را می‌پذیرید، احساسات او را تأیید کنید. مثلا می‌توانید بگویید: «می‌دونم عصبانی هستی که دیر کرده‌ام. قصد ناراحت‌کردن تو رو نداشتم. فقط توی ترافیک گیر کرده بودم. اما درک می‌کنم که انتظار برای رسیدن من باعث ناراحتی تو شده.»اعتبارسنجی احساسی یعنی درک و پذیرش احساسات شخص دیگر. وقتی فرد این نوع اعتبار را دریافت می‌کند، احساس می‌کند دیگران نه‌تنها به احساساتش توجه می‌کنند و حرفش را می‌شنوند، بلکه آنها را می‌پذیرند. اگر فردی احساس کند افکار، احساسات و عواطفش شنیده و درک نمی‌شوند، ممکن است گوشه‌گیر شود. بی‌اعتباری احساسی حتی ممکن است باعث شروع اختلالات روانی مانند اختلال شخصیت مرزی (BPD) شود. در این مقاله، درباره مفهوم اعتبارسنجی احساسی و نحوه تأیید احساسات دیگران صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

ادامه مطلب ...

چرا بعضی از افراد احساس خستگی می کنند؟

 افرادی که درگیر خستگی زیاد بدن می شوند ، علاوه بر رنج آرو بودن آن، نمی توانند فعالیت های روزانه خود را بصورت مفیدتری انجام دهند.

 

احساس خستگی زیاد در بدن در طول روز می تواند علامت هشدار دهنده سندرم خستگی مزمن را بدهد که در این مطلب می خواهیم بطور مفصل نشانه ها، علت های بروز  و انواع روش های درمانی این سندرم را بررسی کنیم   ادامه مطلب ...

پی آر کی و لیزیک چه تفاوتی دارند؟

یزیک (LASIK) و پی آر کی (PRK) دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. این روش ها برای درمان مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم مورد استفاده قرار می گیرند.

قرنیه لایه شفاف بیرونی چشم است که نور را متمرکز نموده و باعث می شود که شما اجسام را به وضوح ببینید. در این دو روش از لیزر برای تغییر شکل قرنیه استفاده می شود ولی نحوه بکارگیری لیزر در این روش ها کمی متفاوت است. 

در روش لیزیک یک فلپ (لایه) نازک در قرنیه ایجاد می شود. در روش پی آر کی لایه خارجی قرنیه برداشته می شود که این لایه مجددا با گذشت زمان رشد می کند.

این دو روش دارای مزایا و معایبی هستند. در مورد اینکه کدام روش برای شما مناسب است با چشم پزشک خود مشورت کنید.

  ادامه مطلب ...

التهاب قرنیه چیست و چرا ایجاد می‌شود؟

التهاب قرنیه شامل تورم قرنیه (بافت شفاف و گنبدی شکل در جلوی چشم شما که مردمک و عنبیه را می‌پوشاند) و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قرنیه است. التهاب قرنیه ممکن است با عفونت همراه باشد، و یا اینکه عفونی نباشد. التهاب غیرعفونی می‌تواند توسط آسیب نسبتا جزئی، در نتیجه استفاده از لنزهای تماسی به مدت طولانی یا در اثر برخورد جسم خارجی با چشم ایجاد گردد. التهاب عفونی می‌تواند با باکتری، ویروس، قارچ و انگل ایجاد گردد.

اگر دچار قرمزی چشم شدید یا سایر علائم التهاب قرنیه را داشتید، به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید. اگر مراقبت‌های سریع چشمی انجام گیرد، تشخیص علل التهاب قرنیه جزئی تا متوسط معمولا می‌تواند بدون از دست رفتن بینایی حاصل گردد. اگر این بیماری بدون درمان باقی بماند، یا اگر عفونت شدید باشد، التهاب قرنیه می‌تواند دارای مشکلات و عوارض جدی باشد و ممکن است به بینایی آسیب وارد کند.

  ادامه مطلب ...

چه غذاهایی بیشتری کلسیم را به بدن می‌رسانند؟

 وقتی از کلسیم صحبت می کنیم، همه یاد استخوان ها و پوکی آن ها می افتند. اینکه که کلسیم ماده ضروری و لازم برای سلامت استخوان ها می باشد، درست است؛ اما تأثیر آن فقط به همین جا ختم نمی شود و مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد.  ادامه مطلب ...