ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

ورزش نرمش سلامتی

برای اینکه بدنی همیشه آماده داشته باشیم، باید کنار ورزش، خیلی چیزها رو داشته باشیم. باهم یاد بگیریم...

چرا بچه ها پرخوری میکنن؟

پرخوری در کودکان اغلب با پا به سن رشد گذاشتن آنها آغاز می‌شود. این موضوع می‌تواند با هوس‌های غذایی همراه باشد. اما دلایل متعددی برای این اختلال وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

  

تشخیص پرخوری در کودکان

معمولا برای تشخیص پرخوری در کودکان باید علائم آنرا شناخت و بررسی کرد. این موضوع را باید خانوده‌ها با دقت بیشتری توجه و بررسی کنند و در صورت مشاهده آنها رو به درمان توسط متخصصین آورند.

  • عدم توانایی در کنترل اشتها
  • استرس و تنش بیشتر
  • بالا رفتن غیر عادی وزن
  • نارضایتی از وعده‌های غذایی
  • دائم میل به غذا داشتن و دائم در حال غذا خوردن بودن کودک
  • احساس گناه از پرخوری
  • نگهداری از خوراکی‌ها و برخی از مواد غذایی به صورت پنهانی برای وعده‌های دلخواه
  • مصرف غذای بیش از حد

چه عوارضی پرخوری در کودکان به همراه دارد؟

واضح‌ترین مشکلی که پرخوری در کودکان ایجاد می‌کند چاقی و به هم خوردن تناسب اندام آنها است. اما این مورد تمام آسیبی نیست که وجود دارد. عوارض جدی از جمله موارد زیر اغلب کودک پرخور را تهدید می‌کنند:

  • افزایش خطر احتمال ابتلا به دیابت
  • مبتلا شدن به بیماریهای قلبی و عروقی
  • افزایش کلسترول خون
  • افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان
  • ابتلا به اختلالات گوارشی
  • ابتلا به آسم و حتی آپنه خواب
  • جمع‌گریزی و به مرور ابتلا به افسردگی
  • افزایش فشار خون

توصیه های غذایی برای درمان چاقی کودکان

دانه های کامل مانند پاستای کامل مثل گندم، 
  • پروتئین های سبُک، به عنوان مثال ،ماهی و مرغ.
  • لبنیات کم چربی، به عنوان مثال؛ شیربدون سرشیر،
  • با این حال، برای برنامه غذایی صحیح برای موفقیت، نیاز خواهید داشت ، تا بیشتر آشپزی کنید.
  • آشپزی و خوردن، با هم به عنوان یک خانواده نه تنها خواصی به ارمغان می آورد، بلکه باعث ایجاد همبستگی در خانواده می شود. شما احتمالا باید با متخصص خود برای کمک به برنامه ریزی غذا مشورت کنید یک شانس بزرگ است، که وقتی به غذای سالم تر ارجاع داده می شوید، کودک چاق شما وزن کم خواهد کرد.
  
2. تمرینات ورزشی را افزایش دهید:
فعالیت های فیزیکی ،همانند غذای سالم برای کاهش وزن موثرند با این حال، برای یک کودک هشت ساله، ثبت نام در باشگاه، مثل بازی لِی لِی در حیاط خلوت به نظر جالب نیست بنابراین اگر قصد آن را دارید، این کار را به سرانجام برسانید، در هر تمرین ورزشی که برای فرزندتان طراحی می کنید، سرگرمی را در نظر بگیرید.
علاوه بر این، از آنجا که کودک در حال حاضر دارای اضافه وزن است، ممکن است مدت زمان زیادی نیاز باشد ،شدید تمرین کند بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، حداقل یک ساعت تمرینات ورزشی روزانه را ،هدف قرار دهید، که می تواند به تمرینات 5 تا 10 دقیقه ای که در طول روز پخش می شوند، تقسیم شود .شما همچنین ،باید فرزند خود را برای یک ورزشی که علاقمند به آن هست ،ثبت نام کنید و حمایت و تشویق مداوم را، مخصوصا در زمانی که آنها تمایل به ورزش ندارند، ادامه دهید.
 
 
 علت چاقی کودکان
راه حل خانگی برای کاهش وزن کودکان چاق
 
3. فعالیت های خانوادگی، بیشتری ترتیب دهید:
ممکن است، تعجب کنید که فعالیت های جسمی می تواند چه قدر برای کودکان جالب باشد، زمانی که شما به آنها ملحق شوید ! شرکت کردن شما به طور منظم در فعالیت هایی که تمام خانواده از آن لذت می برند ،می تواند راهی عالی برای جذب فرزندتان درجهت فعال شدن و حرکت کردن به سمت تناسب اندام باشند. آنچه در اینجا زیباست، این است که وقتی شما با آن ها به پیاده روی یا شنا می روید، نه تنها به بچه خود کمک نمی کنید که چند پوند را دوربریزد، بلکه همچنین فرصتی را برای یادگیری از خودتان به آنها خواهید داد. دقیقا همان چیزی را که باید انجام دهید فقط مطمئن شوید که فعالیت ها را هربار تغییر دهید، به طوری که برای فرزند شما خسته کننده نشوند.
 
4. زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید:
اگر چه تلویزیون، به عنوان یک راه عالی برای سرگرم نگه داشتن کودکان در هنگام تمرکز بر کارهای دیگرمان به نظر می رسد، تحقیقات مختلف نشان داده اند که تماشای تلویزیون، انجام بازی های ویدئویی و یا استفاده از تلفن های هوشمند ،می تواند سبب افزایش بیش از حد وزن برای کودکان گردد. دو دلیل برای این اتفاق وجود دارد:
اول:زمان نمایش بیشتر، به معنی زمان کمتری برای فعالیت های بدنی است ،که کالری کمتری را مصرف می کند؛
ثانیاً ،تلویزیون بیشتر به ترغیب خوردن غذاهای شیرین یا ناسالم و مصرف کالری بیشتر می پردازد همین روند، سبب افزایش وزن می شود ،که چاقی را تشدید می کند بنابراین، اگر کودک شما باید تلویزیون تماشا کند، یا با کنسول ویدئویی بازی کند، نباید بیشتر از یک ساعت در روز به آن ها بپردازد.
 
دلیل چاقی کودکان
چاقی کودکان را شوخی نگیرید
 
5. کودکان را تشویق کنید، بیشتر بخوابند:
در حالی که خواب، ممکن است به عنوان یک فعالیت غیرمعمول برای لاغری به نظر برسد، این یکی از مهمترین مواردی است که کودک شما باید به اندازه کافی انجام دهد، تا از داشتن اضافه وزن جلوگیری شود مطالعات نشان داده اند که نداشتن خواب کافی، باعث افزایش بیش از حد وزن می شود.
 
6. آنها را مشغول نگه دارید:
به کار گرفتن کودکان برای انجام امور منزل به طور مرتب، راه دیگری برای کمک به آنها برای سالم نگه داشتن شان است فعالیت هایی نظیر چیدن چمن، تمیز کردن خانه و تختخواب، کمک می کند تا کودکان بدون اینکه متوجه شوند، ورزش کنند.
 
7. الگوی آنها باشید:
خب، این احتمالا مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید، تا به کودکان کمک کنید که راه را درست بروند ؛ اگر می خواهید کودکانتان به سلامتی غذا اهمیت دهند، ابتدا خودتان باید آن عادت ها را جلوی چشم آن ها مهم بدانید و انجام دهید! آیا می خواهید آنها از نظر جسمی فعال تر باشند؟ پس ورزش کنید! کودکان تمایل دارند که از پدر و مادرشان چیزهای زیادی کسب کنند، حتی بیشتر از تلویزیون از شما سرمشق می گیرند وقتی تمرین می کنید که به بچه هایتان موعظه کنید، اگر شما تلاش نمی کنید ،این کار را خودتان نیز انجام دهید به زودی متوجه می شوند؛ این تنها روشی است که هرچیزی در آن ها شکل می گیرد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد